RYCZAŁT

Rozliczanie pozycjonowania w modelu abonamentowym to optymalne rozwiązanie dla większości klientów. Tego rodzaju umowa jest uniwersalna, dlatego można ją zastosować niezależnie od branży i typu aktywności w sieci. Często klienci korzystają również z opcji mieszanej, charakteryzującej się stałym, z góry określonym budżetem oraz różnej wysokości wynagrodzeniem za osiągane w toku współpracy efekty.

Plusy

Minusy

Wśród największych atutów abonamentu można wskazać koncentrację na długofalowych działaniach, prowadzonych z myślą o uzyskaniu trwałych rezultatów. Umowa dopuszcza możliwość bieżącej modyfikacji strategii, dzięki czemu specjalista regularnie koryguje projekt i proponuje najlepsze w danym momencie rozwiązania.

Natomiast w kwestii potencjalnych wad warto mieć na uwadze, że rozliczenie pozycjonowania na ryczałt wiąże się z koniecznością systematycznych wpłat dokonywanych przez dłuższy okres, co należy uwzględnić w firmowym budżecie. Dodatkowo klient może mieć czasem wrażenie przestoju w realizacji – na efekty pozycjonowania trzeba zwykle poczekać, dlatego warto oprzeć współpracę na wzajemnym zaufaniu.