FRAZY

Rozliczanie pozycjonowania na podstawie poprawy pozycji strony w wynikach organicznych Google stanowi typ płatności za efekt. Na taką formę współpracy decydują się klienci reprezentujący różne sektory biznesu i prowadzący zarówno sklepy internetowe, jak i platformy informacyjne czy blogowe.

Plusy

Minusy

Najważniejsza zaleta płatności za frazy to przejrzystość i zrozumiałość warunków współpracy. Łatwo również zweryfikować osiągnięte efekty. Klient ma także wpływ na dobór fraz, pod które dana strona zostanie zoptymalizowana – specjalista SEO wytypuje najlepsze pod względem konwersji słowa kluczowe i długoogonowe wyrażenia, ale klient może zgłosić swoje sugestie lub zaproponować własne frazy.

Z kolei najbardziej istotną wadę stanowi brak elastyczności umowy. Rozliczenie pozycjonowania na frazy zakłada prowadzenie działań w obrębie słów kluczowych wyznaczonych na początku kontaktu, co jednak na dalszym etapie projektu może okazać się nieefektywne. Jeśli Google zmieni swoje algorytmy, specjalista nie będzie mógł zareagować na nową sytuację bez zmiany treści umowy.